برنامه با جمع شدن همنوردان در میدان معلم راس ساعت ۶ صبح شروع شد.
میدل باس با تاخیر ساعت ۶:۳۰ همنوردان را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی سوار کرد.
ساعت ۶:۵۵ پس از عبور از کمربندی اکبر اباد به پلیس راه رسیدیم و راننده مجترم برای گرفتن صورت وضعیت و مجوزهای لازم پیاده شدند و ساعت ۷:۳ دقیقه پلیس راه را ترک کرده و راهی جاده شدیم.قبل ازمرودشت پل را به سمت راست رفتیم و از جاده پتروشیمی و کوه سبزادامه مسیر دادیم.
۷:۴۵ به روستای رامجرد رسیدیم
ساعت ۸:۵ تابلو سد درودزن را دیدیم و به سمت راست رفتیم.
ساعت ۸:۱۶ دو راهی وجود داشت که سمت راست مسیر دشتک بود و در امتداد جاده ای که سمت چپ ما جهت کامفیروز و بهشت گمشده بود.تین دو جاده در امتداد هم و غیر مسطح بودند.
ساعت ۸:۳۰ برای صرف صبحانه در کنار باغی با درختان زیبای پاییزی که سفره خانه و سرویس بهداشتی داشت بمدت ۳۰ دقیقه توقف داشتیم.
ساعت ۹ حرکت مجدد و ۲۰۰ متر بعد از باغ تابلوی دشتک پدیدار شد.ساعت ۹:۱۵ به ابتدای یک گردنه با شیب نسبتا زیاد رسیدیم. ساعت ۹:۲۰ بعد از پیاده شدن از خودرو ،پیمایش شروع شد.راهنمای محلی آقای خشنود به معرفی برنامه پرداختند.(صحرای بارک،خوهنار،بار مرشدی،دم و تنگ،کوه گوره و کر بردک ) اسامی محل هایی بودند که ایشان نام بردند.
ساعت ۱۰:۱۵ به یک استخر مملو از جلبک های سبز زیبا ریدیم و عکس گرفتیم.
چشمه صحنه خوهنار ،چشمه ای بود که جویبارهای باغ های این منطقه از ان اب جاری بودند.
ساعت ۱۰:۴۰ بطرف دره سعیدی حرکت کردیم.ساعت ۱۱ به چشمه مرشدی رسیدیم و از کنار درختان رنگارنگ پاییزی که ازمیان آن ها جوی ها جاری داشت می گذشتیم که کنار جوی ها از حلزون سیاه پوشیده شده بود.ساعت ۱۱:۱۵ به امام زاده محمد رسیدیم.بتدریج سرعت آب وبا نزدیک شدن به آبشار زیاد شد و آهنگ گوش نواز و جشم نواز روحمان را صیغل می داد.
ساعت ۱۱:۳۰ پس از عبور از جریان آب رودخانه و گذر از یک مسیر سرازیری ۱۰ دقیقه ای به آبشار زیبا و بلند منطقه رسیدیم که چند نفر در حال فرود از صخره های کنار ابشاربا کمک طناب و ابزار فنی بودند.
ساعت ۱۱:۴۵ از آبشار برگشتیم.ساعت ۱۲ در زمین آقای خشنود زیر درختان گردو با برگ های رنگارنگ پاییزی ناهار صرف گردید.
ساعت ۱۳:۵۰مسیر برگشت از این بهشت زیبا شروع شد.
ساعت ۱۴:۱۵ به منزل آقای خشنود رسیدیم و بادام ،گردو و رب انار و قره قورت که از محصولات محلی بود خریداری شد.
ساعت ۱۴:۴۵ از گردنه پایین امدیم و۱۵:۱۰ سوار خودرو شدیم .
این برنامه زیبا در ساعت ۱۷:۲۰ در میدان معلم در کمال صحت و سلامت تمامی همنوردان به پایان رسید.
تعداد همنوردان ۳۳ نفر در دو دستگاه میدل باس
✍️گزارش : لیلا طاهری کندر
نکته قابل توجه در این منطقه پاکیزگی باور نکردنی محیط زیست بود.