صبح روز جمعه دوازدهم دی ماه نود و نه، ساعت پنج صبح، اعضای باشگاه کوهنوردی ردپا در میدان معلم شیراز جمع شدند و با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، تست سلامتی شامل درجه دمای بدن و ضربان قلب و ضدعفونی کردن وسیله نقلیه ، سوار بر یک دستگاه مینی بوس شده و راس ساعت پنج و ربع، راهی شهرستان خرامه شدند.
 شهرستان خرامه در ۸۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد. این شهرستان از شمال به ارسنجان، از جنوب به سروستان و فسا، از شرق به بختگان و استهبان و از غرب به شیراز و زرقان محدود است. و آب و هوای آن معتدل کوهستانی است. در واقع ادامه رشته کوه زاگرس به سمت جنوب، به این شهرستان می رسد.
 ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه به شهرستان خرامه رسیدیم و در ابتدای شهر، کوهنوردان خرامه که میزبان و راهنمای برنامه بودند، به استقبال آمده بودند. همراه با آن ها، راه را از خرامه به سمت معزآباد و جهان آباد ادامه دادیم. ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه به محیط بانی خانه کت رسیدیم.
کوه پل تلخ در منطقه پناهگاه حیات وحش بختگان قرار دارد. این کوه دو مسیر صعود دارد. یکی از سمت شهرستان خرامه و روستای قره قیه و دیگری از سمت شهرستان استهبان و محیط بانی خانه کت .
لازم بود که مجوز لازم از اداره محیط زیست اخذ می شد که قبلا این کار انجام شده بود. از محیط بانی مذکور حدود یک کیلومتر جاده خاکی که دقیقاً در کنار این محیط بانی بود، طی مسیر کردیم و سپس پیاده شدیم. ضمن معرفی و آشنایی با همنوردان خرامه ای، ابتدا به مدت ده دقیقه نرمش و حرکت کششی انجام دادیم تا گروه برای صعود آمادگی لازم را داشته باشد. سپس با جمع کردن و بستن کوله ها، راه افتادیم.
ادامه مسیر بدین گونه بود که با طی کردن کوه ریزو و عبور از یال کوه به خط الراس رسیده و روی بلندترین یال کوه پل تلخ قرار گرفته تا به قله برسیم.
کوه ریزو با تنوع گیاهی زیاد و متراکم، جلوه خاصی داشت. شاید یکی از دلایل این تراکم گیاهی، قرق بودن کوه بود که شکار، تخریب بوته ها و چرای دام در آن ممنوع بود. هم چنین دریاچه زیبای بختگان هم در نزدیکی کوه قرار داشت که با کمی صعود، قابل مشاهده بود و زیبایی طبیعت را چند برابر کرده بود. قبل از رسیدن به خط الراس در یک فضای مناسب و هموار ساعت ده صبح، صبحانه خوردیم. ساعت ده و نیم مسیر را ادامه دادیم  و با گذشتن از یک مسیر کوتاه دست به سنگ، به خط الراس رسیدیم. شیب مسیر و به ویژه در قسمت خط الراس به سمت قله بسیار زیاد و حدود ۶۰ درجه بود. اعضای گروه موفق شدند در ساعت ۳۰/ ۱۳ دقیقه به قله پل تلخ برسند. قله پل تلخ با مختصات : N29° ۲۵′ ۳۵.۸۷۱۷″ E53°۳۴′ ۰۷.۵۷۱۷″
۲۸۲۷ متر ارتفاع دارد.. پس از گرفتن تصاویر یادگاری و استراحت کوتاه، ساعت ۱۴ حرکت به سمت دامنه کوه شروع شد. این بار از یک مسیر میان بر که از خط الراس به طرف دره می رفت و راه را ۲ کیلومتر کوتاهتر می کرد، حرکت را ادامه دادیم. برای پایین رفتن از این مسیر هم لازم بود دست به سنگ شد. مسیر را در دره میان کوه ادامه دادیم و پس از چند استراحت کوتاه جهت نوشیدن آب، در نهایت ساعت پنج و نیم به پایین کوه رسیدیم و ساعت ۴۵/ ۱۷ و پس از پیمایش حدود ۱۶ کیلومتر به محل محیط بانی خانه کت رسیدیم. در آن جا ضمن گرفتن عکس یادگاری و خداحافظی با همنوردان خرامه ای، سوار مینی بوس شدیم و به سمت شیراز حرکت نمودیم.  ساعت هفت و نیم به محل مقرر یعنی میدان معلم شیراز رسیدیم و ضمن خداحافظی از همدیگر جدا شدیم.
این کوهستان در محل تلاقی سه شهرستان استهبان ، خرامه و فسا قرار دارد. کوه خانه کت با کوه پل تلخ هم جوار بوده و ادامه خط الراس به این قله ختم میشود. از بلندی کوه، دریاچه بختگان هویداست.
پوشش گیاهی: پوشش گیاهی این منطقه بسیار غنی است. انواع گیاهان دارویی مثل انغوزه، درمنه های کوهی، بوته های متنوع و درختچه ها و درختان بنه (پسته وحشی) و به ویژه سرو کوهی یا وول به فراوانی وجود داشت.
پوشش جانوری: جانوران مختلفی از جمله آهو، پازن و دیگر موجودات و پرندگان مختلف از جمله کبک و تیهو در این کوه زندگی می کنند. در فصل زمستان پرندگان مهاجر به سمت دریاچه بختگان می آیند که منظره زیبایی دارد. البته کم شدن آب دریاچه در سال های اخیر، باعث کم شدن پرندگان مهاجر شده است.
نزدیک ترین محل اقامت و مرکز بهداشتی و خدماتی از جمله پمپ بنزین و … در شهرستان خرامه می باشد که حدود ده کیلومتر با محیط بانی فاصله دارد.
 آنتن دهی موبایل در اکثر نقاط کوه وجود دارد.
با سپاس از هیات کوهنوردی شهرستان خرامه ، جناب آقای ایزدی و همنوردان که ما را در این برنامه همراهی نمودند.