باشگاه کوهنوردی ردپا

وجود چشمه : مسیر فاقد چشمه بود

مسافت پیمایش شده:  حدود 10 کیلومتر

ارتفاع قله: 3347 متر

وضعیت آنتن‌دهی موبایل: فاقد آنتن در طول مسیر و در قله با اختلال در ساعت ‘4:30 بامداد با دو خودرو شخصی از میدان معلم به سمت پلیس راه شیراز _مرودشت حرکت کردیم.

در ادامه به کوه سبز، رامجرد، امام زاده اسماعیل، بیدگل و در نهایت ساعت 7:15 به روستای سیربانو واقع در بخش حسن آباد ‌شهرستان اقلید رسیدیم.

یکی از روستائیان سیربانو در مورد قله موسی خانی و مسیر آن توضیحاتی به ما دادند. بعلاوه قله واپر و مسیر صعود آن را نیز به ما نشان دادند.
پس از طی مسیری خاکی و طولانی  و رد شدن از بین درختان بادام کوهی و ارژن  به دامنه کوه رسیدیم.

در آنجا ماشین ها را پارک کرده و صبحانه را میل کردیم و با پوشیدن کفش هایمان و گرم کردن خودمان را برای صعود آماده کردیم . ساعت 9:30 به کمک دستگاه جی پی اس پیمایش در دره ای آغاز شد.

در مسیر پر بود از بوته های بزرگ جاشیر و گل های وحشی خودرو و درختچه های بادام کوهی و همچنین داروهای گیاهی و قارچ . بعلت وجود اشکال زیبا در صخره ها و دیواره های دره اسم دره را دره تندیس ها گذاشتیم.

بعد از چند استراحت کوتاه و عبور از دره و قرار گرفتن روی یال، روی خط الراس قرار گرفتیم . مسیر را ادامه داده و  ساعت12:40 به قله رسیدیم.

شادمان از این صعود، سرود ای ایران را به یاد شیرزنان و دلیرمردان ایران زمین خواندیم.  پس از گرفتن عکس های دسته جمعی و تکی و صرف ناهار روی قله، ساعت 13:20 فرود را از همان مسیر صعود در پیش گرفتیم.

در نهایت ساعت 16 کنار اتومبیل ها بودیم. پس از تعویض لباس ها و استراحتی مختصر مسیر خاکی را در پیش گرفتیم. این بار به سمت پاسارگاد و مقبره کوروش تغییر مسیر دادیم.

بعد از طی 25 کیلومتر جاده خاکی و رسیدن به جاده منتهی به پاسارگاد،  لذت دیدن مقبره کورش کبیر از زاویه ای دیگر نصیبمان شد. در بین راه در رستورانی توقف نموده و شام را صرف نمودیم .

در نهایت ساعت 21:30به میدان معلم شیراز رسیدیم و به سلامتی و خوشی سفرمان به پایان رسید.