تنگ فراشبندی در منطقه بکر دشمن زیاری واقع شده است.
در روز یکشنبه مورخ ۱۹ ام تیرماه ساعت ۶ بامداد به اتفاق همنوردان حرکت خود را به سمت جاده شیراز – سپیدان آغاز نمودیم.جهت صرف صبحانه و تهیه برخی از اقلام مورد نیاز در ساعت ۷:۲۰ دقیقه در منطقه دالین توقف نمودیم و سپس در ساعت ۷:۵۰ دقیقه  راه خود را به سمت تنگ فراشبندی ادامه دادیم.این مسیر شامل تفرجگاه های زیادی از قبیل تنگ حسنی پاچر، غار آبی ده گردو و روستای زیبای کلاه سیاه،روستا و تنگ بله برم همچنین در سمت چپ مسیر قله کوه تاسک از روستای آب زالو دیده میشد.
پس از طی مسیر فوق  در ساعت ۹:۳۰ دقیقه به ابتدای دره رسیدیم.درختان بلوط و چنار پوشش گیاهی این منطقه را شکل میدادند. با پیمایش حدود دو کیلومتر درمسیر جاده ی خاکی به ابتدای دره رسیدیم بخشی از پیمایش در رودخانه و بخش دیگر همجوار با آن صورت پذیرفت. در قسمت پایین دستی رودخانه تنگ فراشبندی تاسیسات سد سازی سد پارسیان واقع شده بود همچنین در این منطقه به وفور شاهد آب از چشمه های متعدد بودیم.در ساعت ۱۲ به سرچشمه رسیدیم که پس از صرف نهار و پاکسازی منطقه ،در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به سمت محل استقرار مینی بوس حرکت کردیم که در ساعت ۱۴:۴۵ با رسیدن به آن  حرکت خود را به شیراز آغاز  نموده و راس ساعت ۱۷ به  ورودی شیراز رسیدیم.
گزارش نویس: امین خوشنود

اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.