مکان تجمع: میدان معلم ۲۴ فروردین ۹۷ ساعت ۶ صبح

اعضای شرکت کننده در برنامه:
آقایان: محسن سالاری، صفری، بیات، فرقانی، پرویزی، باقری، مهرابی، خشنود،
خانم ها: افتخاری، بهمنی، جنگانی، سلامی، الهه اسماعیلی، سهیلا اسماعیلی

پیمایش تنگه مروارید در ۴ خرداد ۹۷ به مدت یک روز برگزار شد.
ساعت ۶:۰۵ به همراه ۱۵ نفر از همنوردان به سمت تنگه مروارید حرکت کردیم.
توقف اول به منظور صرف صبحانه در پارک اردکان، ساعت ۸:۴۵ به مدت ۳۰ دقیقه بود . ساعت ۹:۱۵ با اتمام صبحانه به راه خود ادامه دادیم و ساعت ۹:۴۵ به ابتدای جاده خاکی تنگ مروارید قبل از کمهر رسیدیم. جاده خاکی تنگه سمت راست جاده سپیدان- کمهر و کمی قبل از هتل و رستوران مروارید قرار دارد.
دره مروارید یکی از مسیرهای رسیدن به کوه ریزبلند است.
روبروی کوه ریزبلند پیست اسکی پولادکف ، قله قوچ خوس و رشته کوهای آهنگری واقع شده است. و در پشت کوه آهنگری دره بغدیان و تنگ تیزاب قرار دارد.
ساعت ۹:۵۵ به سمت تنگه از مسیر خاکی حرکت کردیم. از کنار کانال های بتنی که آب چشمه مروارید در آن جریان داشت گذشتیم. در طول مسیر کارگاه های صخره نوردی دیدیم که در تیر ماه ۹۴ توسط گروه سنگنوردان خوزستان ایجاد شده بود.
مسیر پاکوب شده پوشیده از گیاهان دارویی، لاله، آویشن، وول، زول، جاشیر گاوی، چغله بادام کوهی، اسفند. و بسیار سرسبز و زیبا و هوای نیمه ابری و خنک.
بعداز ۱ساعت پیمایش برای استراحت توقف کردیم. ساعت ۱۲:۲۰ به چهارتنگ رسیدیم. دشتی بسیار زیبا با گل های کوچک زرد رنگ در دامنه کوه ریزبلند. بعد از گرفتن عکس های زیبا و لذت بردن از این دشت سرسبز به راه خود ادامه دادیم و بعد از ۲۰ دقیقه ساعت ۱۲:۴۰ بعد از پیمایش ۵ کیلومتر به چشمه مروارید رسیدیم.
بعد از ۱ساعت استراحت در کنار چشمه ساعت ۱:۴۵ مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و ساعت ۱۴:۳۰ برای نهار توقف کردیم و بعداز ۱ساعت و ۱۰ دقیقه به راه ادامه دادیم و در مسیر، محیط را پاکسازی کردیم.
ساعت ۱۴:۵۵ به جاده اصلی رسیدیم و بعداز ۵ دقیقه و جمع شدن همه افراد ساعت ۱۷ به سمت شیراز حرکت کردیم و بعداز توقف ۱۰ دقیقه ای بین راه ساعت۱۹ در صحت و سلامت به شیراز رسیدیم.