چمران تا باباکوهی

جهت مشاهده تصاویر روی عکس کلیک یا به قسمت گالری مراجعه کنید

برنامه هفته سوم از بهار گروه کوهنوردی ردپا مسیر کوهنوردی از بولوار چمران تا باباکوهی بود، که با تعداد ۳۵ نفر از اعضا برگزار شد. ساعت ۶:۱۵ صبح همه اعضا روبروی باغ رویا واقع در بولوار چمران جمع شدیم و …

ساعت ۶:۱۵ صبح همه اعضا روبروی باغ رویا واقع در بولوار چمران جمع شدیم و حرکت خود را آغاز کردیم. مثل همیشه خانم ها در قسمت جلو صف و آقایان مجزا بعد از خانم ها حرکت کردیم . باوجودی که روز قبل باران رحمت الهی بر ما بارید. اما آن صبح آسمان صاف تا کمی ابری و هوای بسیار پاک و سالم را استنشاق کردیم . در مسیر هرجا را که نگاه می کردیم فقط بوته های سبز رنگ بود که اطراف ما را پوشانده بود.پوشش گیاهی مختلفی از جمله : بادام کوهی – آویشن – زیتون – انواع خارهای مختلف – بابونه ( که در این فصل با گل های زرد رنگ خود نمایی می کرد )و …… .

ابتدای مسیر شیب بسیار کمی داشت بعد از حدود ۲۰دقیقه از حرکت گذشته بود که جایی را برای نرمش و آمادگی جسمانی انتخاب کردیم و بعد از آن دوباره به حرکت خود ادامه دادیم . بعد از حدود ۴۵ دقیقه به رصد خانه رسیدیم . در آنجا استراحت کوتاهی داشتیم و بعد از آن در مسیر آسفالت شده حرکت کردیم . حدود نیم ساعت به همین منوال گذشت . اما بعد از آن باید ارتفاع را بیشتر می کردیم پس به جایی با شیب بسیار تند رسیدیم. اینجا را با سرعتی بسیار کم گذراندیم . بین راه استراحت چند دقیقه ای داشتیم . در آن روز این قسمت از کوهنوردی بود که نشان دادیم ما می توانیم با اراده و قدرت بر کوه غلبه کنیم . خورشید اشعه های درخشانش را بر ما می تاباند . کم کم هوا گرم شد . به قله رسیدیم عکس دسته جمعی گرفتیم استراحت کردیم و به طرف کوه بابا کوهی حرکت کردیم . این قسمت بود که کم کم از ارتفاع خود کاستیم . اما به خاطر آموزش ، فرود را با طناب انجام دادیم . ساعت ۱۲:۲۴ پا به کوه بابا کوهی نهادیم .پایین تر از مقبره بابا کوهی صبحانه را صرف کرده و با هماهنگی قبلی که با گروه امداد و نجات کوهستان انجام داده بودیم ،کلاس آموزش امداد و نجات را برگزار کردیم . حدود ۴۵ دقیقه طول کشید . این کلاس بسیار آموزنده بود و پس از آن به سمت پای کوه حرکت کردیم. ساعت ۱۴ به پایین رسیدیم.

این برنامه هم جنبه آموزشی داشت و هم کوهنوردی که بسیار بیاد ماندنی بود . امیدوارم فرصتی پیش آید تا دوباره این مسیر را برای کوهنوردی انتخاب کنیم.