صبح روز جمعه ۳ اسفندماه ۹۷،ساعت ۶:۱۵ از میدان معلم ،جمعی ازکوهنوردان باشگاه ردپاشیراز به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت پل نرگسی راه افتادند. هوای صبحگاهی سرد بود و اعضای گروه لباس پولار خود را پوشیده بودند.در قسمتهایی از مسیر و کنار جاده ،رودخانه قره آقاج مشاهده می گردید که به نظر پرآب می رسید. گروه ساعت ۷:۳۰ به پل نرگسی رسید و‌پس از پوشیدن لباس مناسب حلقه ای را جهت انجام نرمش و گرم کردن‌ تشکیل دادند . پس از نرمش حرکت به سمت کف دره جهت عبور از زیر طاق پل نرگسی، آغاز گردید.همزمان گروهی ازشیرازهم به پل نرگسی رسیدند.
پس از عبور از زیر پل قوسی و زیبای نرگسی ، گروه از سمت چپ دره ، مسیر را پیمایش می نمود و شاهد تخریبهای بسیار زیاد زیست محیطی به واسطه فعالیتهای عمرانی احداث جاده بودند. ساعت ۸ جهت صرف صبحانه به مدت ۳۰ دقیقه توقف نمودند و با گرم‌ تر شدن هوا دیگرنیازی به استفاده از لباس پلار و کلاه یا دستمال سرجهت گرمایش نبود.
با توجه به فعالیتهای عمرانی،مسیر برنامه ریزی شده با تغییراتی همراه شد زیرا مسیرسمت چپ دره جهت عبور جاده کاملا برش داده شده بود.گروه خود را به سمت راست دره رساند و پیمایش را از این سمت ادامه داد تا جایی که مسیر سمت چپ دره (مسیر اصلی برنامه) دیده شد.
طبیعت اطراف از درختان بلوط و بادام کوهی و بنه و … و انواع بوته ها پوشیده شده بود که به دلیل بارش مناسب ، محیطی خنک و سرسبز و تمیز و خرم را پدید آورده بود. آواز پرنده هایی چون بلبل و کبگ به وفور شنیده می شد و به طور کلی پوشش گیاهی سمت چپ دره سرسبزتر و مناسبتر از سمت راست بود و پیمایش در سمت چپ‌ به جهت زاویه تابش نور خورشید معمولا در سایه بود. قسمت هایی از مسیر از کف دره پیمایش شد که توام با دیدن سنگ آبها و حوضچه های کوچک و بسیار تمیز آب همراه بود.
گروه ساعت ۱۱:۴۰ جهت صرف نهار به مدت ۳۵ دقیقه در زیر درخت بزرگی توقف نمود و اتمام وقت نهار‌مصادف با رسیدن گروهی از شیراز بود. سپس‌ پیمایش به سمت بند تنگ حنای روستای گاو کشک ادامه یافت که هر چه به اتمام‌مسیر نزدیکتر می شدند تنگه باریکتر و مسیر از کف دره پیموده می شد و در نقطه ای نزدیک به بند تنگ حنا دو سنگ خیلی بزرگ طاقی در کف دره وجودداشت که مسیر
پیمایش از زیر آن عبور می کرد و گروه در ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر پس از پیمایش حدود ۱۰.۵ کیلومتر به پایان مسیر برنامه رسید. یک ساعت را به استراحت و صرف نوشیدنی گرم و تنقلات در جوار درختان و چمنزارها پرداختند و ساعت ۳:۱۵ به سمت شیراز حرکت نمودند.
در دشت ارژن یکی ازهمنوردان گروه را به صرف بستنی دعوت نمودند و تمامی اعضای گروه در کمال صحت و سلامت درساعت ۵:۳۰ عصر به میدان معلم رسیدند.

گزارش: زارعی

 

 


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.