به نام خالق کوه ها

غارهفت تنان، دراستان فارس شهرستان کازرون، دهستان کمارج، روستای دهلی(الیف) قرار دارد.
صبح جمعه ۵بهمن ماه ۹۷،تجمع ۵:۳۰میدان معلم همراه ۸نفر از همنوردان ،باسرپرستی آقای سالاری، کمک سرپرست خانم افتخاری، خانم کریمی امدادگر ،آقای خشنود تصویربردار، خانم اسماعیلی ناظرمحیط زیست، بایک دستگاه ون ساعت ۵:۴۰ازمیدان معلم به سمت روستای الیف حرکت کردیم. ساعت۶:۳۰دشت ارژن سپس مسیر تنگ ابوالحیات ،ساعت ۷:۱۵قائمیه،سمت جاده بوشهر ۳۰کیلومترپس از قائمیه ،سمت چپ جاده تابلوی راهنما بناف،دهلی (الیف)مسیر فرعی خاکی تابه روستای بناف رسیدیم. خانه های گلی بادیوارهای سنگی جذابیت روستای بناف…
به مسیر ادامه دادیم جاده آسفالت وبعد خاکی تقریبا ۱۵ کیلومتری بناف_دهلی را طی کردیم .
ساعت ۸:۴۵ با گذشتن از کوچه هاوبافت خانه های سنتی روستای الیف ازماشین پیاده شدیم و بعداز استراحت وآماده شدن ساعت۹:۱۵شروع پیمایش باسرقدمی آقای سالاری وپا قدم خانم افتخاری و طی مسیر…
طبیعت زیبا وبکر ودست نخورده است پرندگان آواز سرداده اندوسرحال ازاین شاخه به آن شاخه می پرند و ما همچنان باتوضیحات سرپرست درمورد کوه قبله به پیش می رفتیم. ساعت۹:۴۵استراحت …

درنیمه های مسیرگروه آناهیتا کازرون به استقبال ما آمدند. هوای ابری خنک وعطری بهاری وگونه های گیاهی سبز،شکوفه های درختان بادام کوهی زیبای مسیر را لذت بخش می کرد. پس از پیمایش ۲کیلومتر باکلی انرژی وروحیه عالی ساعت ۱۰:۴۵به دهانه غار هفت تنان رسیدیم .
غار دارای حوضچه هایی است که یکی از حوضچه هادارای آب که سرچشمه ی آن آخرغار در دل کوه می باشد. یک قسمت غاربا اتاقی ساخته شده از سنگ وگچ ومحلی ازغاررا که مردم بومی بنابر اعتقادات خودزیارتگاه کرده اند و باپارچه های سبز و تسبیح پوشانده بودند. دمای هوای درون غار خنک ترازدمای بیرون بود. صبحانه رادردهانه ی خنک غارصرف کردیم. دیدن مناظر اطراف غارلذت بخش بود.

پس ازگرفتن عکس یادگاری باگروه آناهیتا، ساعت ۱۲:۱۵به سمت پایین کوه (روستای الیف)حرکت کردیم.
ساعت۱۳باگرم شدن هوا لباس کم کرده استراحت کردیم. ساعت  ۱۳:۲۰آخر میسر پیمایش، وارد روستا شدیم.
ساعت ۱۳:۴۰ ازموزه مردم شناسی این روستا بازدید بعمل آمد.

مهمان باغ پرمهر یکی ازروستاییان شدیم که در آنجا به گرمی بامیوه ونان محلی پذیرایی شدیم.ساعت ۱۴:۵۰صرف ناهار، ساعت۱۵:۳۰بازدیدازآب انبارها وبناهای قدیمی روستا….

ساعت۱۶سوارماشین شدیم. ساعت ۱۶:۴۵جاده اصلی دراین چند ساعت گوشیها بدون آنتن بودند. ساعت۱۷دوراهی کازرون،قائمیه مسیر برگشت جاده کازرون،ساعت۱۸:۳۰ به دشت ارژن رسیدیم. در هوای خنک به صرف بستنی به دعوت سرپرست و جای دوستان که حضور ندارند خالی بود.
ساعت۱۸:۵۵حرکت سمت شیراز در نهایت صحت وسلامت ساعت۱۹:۵۵به میدان معلم رسیدیم وبرنامه به خوبی باخاطرات خوش به پایان رسید.
باآرزوی موفقیت وشادکامی درتمامی مسیرهای زندگی.
گزارش از :سلامی

یک دیدگاه برای “برنامه بازدید غارهفت تنان وروستای الیف”