صعود به قله کان صیفی، بلندترین قله استان ایلام

گزارش:

صعود به قله کان صیفی بلندترین قله استان ایلام توسط باشگاه کوهنوردی ردپا شیراز
کوهنوردان ردپا در طی یک برنامه ۴ روزه قله کان صیفی را در تعطیلات نوروز صعود کردند. این صعود که از ۸ تا ۱۱ فروردین به طول انجامید با دو دستگاه سواری و با تعداد ۱۰ نفر صورت پذیرفت. در این برنامه سه تن از کوهنوردان فیروزآباد نیز گروه را همراهی نمودند.
گروه ۸ فروردین ماه ساعت ۶:۳۰ صبح میدان معلم شیراز را ترک نمود و ساعت ۲۲:۳۰ پس از ۱۶ ساعت به خانه معلم ایلام رسید.
صبح ۹ فروردین ساعت ۳:۴۵ بیدارباش اعلام شد و گروه به اتفاق راهنمای برنامه آقای هواسی (۰۹۱۸۷۴۸۸۱۱۹) راهی روستای چشمه پهن شد. مسیر جبهه جنوبی کوه کان صیفی در شهرستان ملکشاهی، ۳ کیلومتر مانده به روستای چشمه پهن قرار دارد.
صعود ساعت ۶ صبح از کمپ عشایری با ارتفاع ۱۳۵۰ متر آغاز شد. کوهستان پوشیده از درختان سرسبز بلوط و گل های لاله بود. هوا بسیار خنک و ابری بود. شیب های ملایم و تند طی شد  و سپس دست به سنگ ها و بخش صخره ای کوه با احتیاط پشت سر گذاشته شد.
گروه ساعت ۱۲ به قله با عظمت کان صیفی با ارتفاع ۲۸۰۵ متر رسید .پس از سرود ملی و عکس و فیلم ساعت ۱۳ فرود آغاز شد. این صعود در ساعت ۱۸  و با طی ۱۲ کیلومتر با صحت و سلامت به پایان رسید. اقامت شب دوم نیز در خانه معلم ایلام سپری شد.
بخش دوم برنامه بازدید از دیدنی های استان ایلام و شوش از استان خوزستان بود. صبح ۱۰ فروردین ساعت ۵:۳۰ بیدارباش اعلام شد و پس از جمع آوری وسایل حرکت به سمت دهلران آغاز شد.
نرسیده به دهلران از غارهای آبی هویر روستای بیشه دراز بازدید شد. ماهی های زیادی در آب درون دهانه ورودی غار زندگی می کردند.
بازدید از چشمه آبگرم دهلران که از دو بخش استخر های سرپوشیده و رودخانه جاری در طبیعت و سرچشمه های آبگرم تشکیل شده بود انجام شد و همنوردان از این آبگرم گوگردی درمانی استفاده نمودند. دورنمای غار خفاش دهلران در منطقه دیده شد که بعلت ذیق وقت از ورود به غار صرفه نظر شد.
گروه ساعت ۱۸:۰۰ به شوش رسید. بازدید از کاخ آپادانا به کمک لیدر گردشگری منطقه آقای جعفری صورت گرفت و ایشان توضیحات مبسوطی پیرامون تاریخچه آثار ارائه دادند. سپس بازدید از قلعه شوش و حرم دانیال نبی شوش انجام شد.  شب سوم در مدرسه فرزانگان شاهد شوش گذرانده شد.
روز ۱۱ فروردین ساعت ۵:۳۰ بیدارباش اعلام شد و گروه پس از جمع آوری وسایل عازم شیراز شد و ساعت ۱۶ به شیراز رسید.
با تشکر فراوان از هیات کوهنوردی استان ایلام و ریاست این هیات جناب آقای پاشاپوریان و راهنمای خوب برنامه آقای هواسی و جناب آقای هاشمی نژاد مدرس هواشناسی فدراسیون کوهنوردی که در این برنامه ما را یاری نمودند
اطلاعات قله صیفی:
مسیر فاقد چشمه است و ۳ لیتر آب جهت صعود از جبهه جنوبی نیاز هست.
ارتفاع پای صعود:۱۳۵۰ متر
ارتفاع قله:۲۸۰۵ متر
زمان طی شده برای صعود:۷ ساعت با احتساب ۱ ساعت برای صبحانه و ۱ ساعت زمان صرف شده روی قله
زمان طی شده برای فرود: ۵ ساعت با احتساب ۱ ساعت برای نهار
بهترین زمان صعود:اوایل فروردین


اشتراک گذاری :  |   |   |   |   |   | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.